2011. december 13., kedd

Mézes báb

Hozzávalók:

1kg liszt
50dkg méz
30dkg cukor
2tk. szódabikarbóna
3-4dkg fűszerkeverék, tartalma: őrölt fahéj, őrölt szegfűszeg, őrölt szerecsendióvirág vagy szerecsendió*
3 tojássárga
1 egész tojás a kenéshez
20dkg Rama
1 kis pohár tejföl

*Természetesen használhatsz mézeskalácsfűszer keveréket, ez a recept még a nagymamámról maradt rám, mióta én készítem a tésztát nekünk ez a keverék vált be a következő arányban: 2dkg fahéj, 1dkg szegfűszeg, 1dkg szerecsendió, mert szerecsendióvirágot még csak egyszer sikerült vennem akkor is egészet.

Díszítéshez:
1 tojásfehérjét 12dkg porcukorral habbá verünk

A mézet vízfürdőben felmelegítjük (ne forrjon), elolvasztjuk benne a Ramat, majd a többi hozzávalóval összedolgozzuk, 1 órát pihentetjük. A tészta hűtőben akár egy hétig is eláll de felhasználás előtt várjuk meg míg szobahőmérsékletűre melegszik. Majd nyújtjuk és szaggatjuk, nyújtjuk, szaggatjuk, nyújtjuk, szaggatjuk, nyú... amíg van anyag. Ha a tészta törik nyújtáskor, újra gyúrjuk össze és 1-2 ek. tejfölt dolgozzunk bele. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, tojással lekenjük és forró sütőbe dugjuk 5-8 perc alatt megsül. Ha kihűl tojáshabbal díszítjük, egy éjszaka alatt megkeményedik. Az ünnepig fém dobozba tároljuk. Állítólag sokáig eláll, én mindig örülök ha karácsonykor még van a dobozban. :-D
Ez egy nagy adag, elkészítése 3-4 óra, gyerekkel akár egy egész nap.
A díszítés nekem mumus ezért jégcukrot és csonthéjasokat használtam álcának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése